Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama

Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama
Pengalaman Samsung dalam kategori smart wearable, tidak ada duanya, dan syarikat ini sepertinya telah banyak belajar dalam setengah tahun yang lalu. Semua pengetahuan ini kini dimanfaatkan dengan baik dengan jam pintar Gear S2 syarikat baru, yang dikuasakan sekali lagi oleh Tizen, bukan platform Android Wear Google. Dan sementara adegan jam tangan pintar semakin ramai, salah satu pesaing yang paling jelas dari S2 adalah saingan lintas bandar LG & Watch Urbane, yang bagaimanapun berada pada kelemahan yang berbeza: ia dibuat rasmi setengah tahun lalu.
Bolehkah Urbane bersaing, atau adakah Samsung Gear S2 yang lebih baru dan jahat adalah produk unggul? Walaupun kami belum terburu-buru dalam keputusan akhir, kami tetap mengambil pandangan pertama.


Reka bentuk


Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertama Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane: pandangan pertamaWalaupun kedua-dua Gear S2 dan Watch Urbane mempunyai selok-belok reka bentuk mereka sendiri, mungkin perkara pertama yang mesti anda perhatikan adalah jika anda meletakkannya bersebelahan adalah perbezaan ukuran: yang terakhir kelihatan lebih besar, walaupun paparannya hanya sedikit lebih besar. Samsung telah berjanji untuk memasarkan model yang lebih besar pada waktu dekat, tetapi model itu masih belum tersedia untuk kita mainkan, jadi kita akan terus mengikuti apa yang sudah kita ketahui mengenai model yang ada.
Walau apa pun, kerana kita sudah mempunyai Gear S2 yang lebih moden dan sporty, perlu diperhatikan bahawa ia akan menarik demografi yang berbeza atau sesuai dengan acara dan pakaian tertentu berbanding dengan Urbane dan klasiknya reka bentuk. Memang, sementara yang terakhir menang di fikiran kita hanya kerana percubaan yang baik untuk menyatukan geeky dan berkelas, Samsung masih layak mendapat tepukan untuk S2. Jam pintar baru pasti bergaya, dan ia sebenarnya berlainan arah ketika bercakap pengalaman pengguna, berkat bezel berputar dan dua butang yang berbeza di sebelah kanan. Yang teratas - sama seperti butang kuasa - dapat digunakan untuk menavigasi pulang, sementara potongan yang lebih kecil di bahagian bawah berfungsi seperti butang belakang peranti Android. Sebagai perbandingan, LG Watch Urbane tidak memiliki bezel berputar, dan melakukan dengan butang mahkota digital yang jelas di sebelah kanan yang kebanyakannya digunakan untuk bangun dan tidur di layar.


Paparan


Di bahagian paparan, Gear S2 memiliki sisi atas - paparan 1.2 mm Super AMOLEDnya memiliki resolusi 360 x 360 piksel, membentuk kepadatan piksel yang sangat baik 302ppi. Oleh kerana ia adalah unit AMOLED, kami mendapat warna hitam yang sempurna dan kontras yang sangat baik, tetapi ciri-ciri lain dari paparan AMOLED Samsung juga dipaparkan di sini. Oleh itu, kami mendapat sudut pandang dan pembiakan warna yang sangat baik yang sangat semula jadi.
Di kem Watch Urbane & apos, kita berhadapan dengan layar P-OLED 1,3 inci yang beresolusi 320 x 320 piksel. Walaupun tidak setajam yang ada di Gear S2, paparan LG Watch Urbane agak baik. Namun, meletakkan kedua-duanya secara bersebelahan menunjukkan bahawa Watch Urbane mempunyai suhu warna yang jauh lebih panas.


Antara muka


Walaupun LG Watch Urbane berjalan di Android Wear, Samsung terus mengembangkan sistem operasi Tizen sendiri untuk alat pakai. Gear S2 menjalankan UI yang unik dan dilengkapi secara visual, yang berjalan lancar dan bersinergi dengan bezel berputar dengan sempurna.
Dari segi aplikasi, platform Wear mungkin merupakan platform yang akan disukai oleh pembangun untuk beberapa lama. Namun, Gear S2 akan mempunyai lebih daripada 1,000 aplikasi yang tersedia untuknya semasa pelancaran, menurut Samsung. Selain itu, untuk pengalaman di luar kotak, terutama ketika diselaraskan ke telefon bimbit Samsung, kami mendapati Gear S2 menjadi produk yang lebih kaya dengan perisian, sementara Wear masih dalam tahap kerangka.
Sekarang, pada saat menulis ini, aplikasi penyegerakan Android Wear telah tersedia di App Store iOS. Gear S2 diisyaratkan untuk tersedia untuk platform selain Android, tetapi belum ada yang konkrit. Jadi, sekarang, Urbane adalah pemenang yang jelas untuk pengguna iPhone.


Pemproses dan ingatan


Di bawah tudung, ia dikuasakan oleh pemproses Exynos 3250 1GHz dwi-teras dengan RAM 512MB. Kinerjanya sebenarnya lebih baik daripada beberapa jam pintar Android Wear juga, yang menunjukkan jenis pengoptimuman yang dibawa oleh pemproses atau perisian. Secara dalaman, storan dalaman 4GB cukup untuk banyak orang, kerana kapasiti biasa yang biasa kita lihat sekarang ini dalam jam tangan pintar kelas atas.
LG menggunakan pemproses dan cip memori yang sama dengan yang digunakan dengan Watch R untuk Watch Urbane. Kami bercakap dengan chipset Qualcomm Snapdragon 400 1.2GHz dengan RAM 512MB. Seperti sebelumnya, konfigurasi mampu mendorong perisian dengan kelajuan yang sangat menyenangkan, kecuali untuk kelambatan yang disebutkan di atas dan sekali-sekala. Sekiranya ada, kami berpendapat bahawa Urbane malah terasa lebih responsif daripada Watch R, walaupun perkakasannya serupa. Untuk simpanan, terdapat 4 pertunjukan. Dalam pengalaman kami sepanjang tahun lalu, itu sudah mencukupi.


Harapan


Dua jam pintar yang indah, pasti. Kami menyukai reka bentuk Samsung Galaxy Gear S2 sedikit lebih baik, namun, kerana ukurannya, orang dengan pergelangan tangan yang lebih besar mungkin ingin pergi dengan Urbane. Gear S2 juga memiliki beberapa variasi di bawah ikat pinggangnya, kerana ia menawarkan tampilan yang lebih sporty dengan model 'normal', dan penampilan berkelas dengan variasi 'Klasik'. Dengan LG Watch Urbane, pilihan utama anda adalah 'berkelas', sementara edisi jam tangan terhad melancarkannya ke wilayah 'butik'.
Dari segi perisian, kita benar-benar tidak dapat mengatakan bahawa satu lebih baik atau lebih menjanjikan daripada yang lain. UI Gear S2 pasti kelihatan lebih menarik dan lebih membosankan. Namun, Samsung bergantung kepada cara untuk mencari cara yang tepat untuk mendorong pembangun untuk membina beberapa aplikasi yang bagus untuk Tizen.
Kami mengira bahawa keputusan akhir akan lebih mudah dibuat apabila Samsung mengumumkan harga Gear S2 dan Gear S2 Classic. Buat masa ini, kami mengatakan bahawa kedua-dua jam tangan itu cukup bagus, namun, kami sedikit lebih condong pada penawaran baru Samsung.


Samsung Gear S2 vs LG Watch Urbane - pandangan pertama

samsung-gear-s2-vs-lg-watch-urbane-19