Messenger Facebook akan berhenti dengan pemberitahuan 'Teman baru' yang menjengkelkan ... mungkin

Berikut adalah sesuatu yang menjengkelkan: setiap kali anda menerima permintaan rakan Facebook (atau diterima oleh rakan), Facebook Messenger akan memunculkan pemberitahuan bahawa anda kini juga berhubung dengan Messenger. Oleh itu, anda perlu meninggalkan aplikasi Facebook, pergi ke Messenger dan buka perbualan yang dihasilkan secara automatik untuk membersihkannya.
Ya, anda mungkin sudah melalui ritual itu sudah berkali-kali. Tebak apa - Facebook baru sahaja mengakui bahawa ia agak menjengkelkan.
Tetapi jangan berharap media sosial hanya menarik balik dan membuang pemberitahuan. Tidak, itu terlalu mudah. Sebagai gantinya, Facebook akan menggunakan pembelajaran mesin untuk melihat apakah anda jenis orang yang bertindak berdasarkan pemberitahuan jenis 'Wave hi to your new contact' ini. Sekiranya anda selalu menolaknya, ia akan berhenti mendorongnya kepada anda.
Sudah tentu, kami ingin tahu sejauh mana Messenger akan belajar. Adakah pemberitahuan akan diaktifkan sekiranya anda memulakan perbualan dengan salah satu daripada seratus rakan yang terakhir anda tambahkan? Atau akan cuba mengukur seberapa besar kemungkinan anda berdua untuk berbual dengan membandingkan minat, rakan, dan acara bersama anda? Kami akan melihat.
sumber: TechCrunch